Opdracht voor twee jaar
Tot 2023 schreven we elk jaar een offerte en kregen we voor één jaar een opdracht van de gemeente. In 2023 veranderde dat. Niet alleen was de beschikking nu voor 2 jaar. Erin kregen we ook complimenten over ‘onze actieve houding, gericht op partnership en samenwerken in de uitvoering.’ Daarbij is Bindkracht10 proactief en wendbaar waar het gaat om de inzet bij (acute) maatschappelijke ontwikkelingen, zoals bij de opvang van vluchtelingen of de energiecrisis.’ We bedanken de gemeente voor haar vertrouwen.
Samenwonen op de Boekweitweg
Bindkracht10 en Talis verhuisden in 2022 jaar al naar een nieuw pand aan de Boekweitweg. In 2023 kwam DZN erbij. Zij bieden zorg op maat aan jongvolwassenen met een (licht) verstandelijke beperking. Ook de verbinding met het WerkBedrijf wordt versterkt. Om het nieuwe samenwonen te vieren werden welkomstblokken weer op elkaar gestapeld. Ook werd een nieuwe muurschildering onthuld op de binnenplaats. Meer lees je hier.
DE BESTE WENSEN VOOR NIJMEGEN
Met het einde van het jaar in zicht vroegen we bewoners van Nijmegen wat hun wens is voor 2024. Voor zichzelf en voor de stad. Dat leverde mooie, vertederende en leuke antwoorden op!
100% sociaal én elektrisch
We organiseren veel sport- en spel-activiteiten in de wijk. Het is een hoop gesjouw om alle spullen mee te nemen. Daarvoor hebben we een bedrijfsauto. Die is sinds 2023 100% elektrisch. Misschien heb je hem al gezien de wijk? Want met onze huisstijlkleuren valt ie lekker op.
Zo werken we
Hoe zorg je dat je werk kwalitatief goed is? Door te werken met methodieken, werkwijzen en benaderingen! Voor onze vier hoofdexpertises maakten we elk een film. Daarin leggen we uit met welke werkwijze we werken en waarom we dat doen. Eerder maakte we een videoreeks over onze expertises.
Fouten maken is menselijk
Veiligheid van gegevens van bewoners vinden we heel belangrijk. Daarom houden we bij of er documenten zijn blijven liggen of een mail verkeerd gestuurd is. Of erger. In 2023 waren er 5 meldingen. Alle meldingen zijn door het Privacyteam beoordeeld. In één geval is melding gedaan van een datalek bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat ging om het verzenden van een mail met persoonlijke en financiële gegevens naar een verkeerde ontvanger.
Klimaatproblemen in het klein
Sociaal werk is mensenwerk. Dan kan het gebeuren dat mensen niet tevreden zijn. Soms dienen mensen dan een klacht in. In 2023 kregen we elf klachten. Die gingen meestal over de houding van de medewerker of de afhandeling van een vraag. We kregen ook drie klachten over de klimaatbeheersing op een locatie. Na een gesprek waren de klachten opgelost. Voor het klimaat werd een technische oplossingen gevonden.